Busz áll a házhoz!

 

 

Talán ott kell kezdenem, hogy közeledett a bogaram műszaki vizsgájának a vége, kellett vennem egy másik autót amíg a bogár teljes felújítása-ami már igencsak esedékes volt-meg nem történik.

Szerény számítások szerint ez elhúzódhatott volna akár egy évig is, úgyhogy nem volt mit tenni kellett egy gép.

Hogy hogy nem egyik ismerős ismerősének pont volt egy eladó T2B –ezt csak utólag tudom így beazonosítani, akkor még nem voltam ilyen okos a témában-busza.

Ami érvek mellette szóltak, hogy 1300 motor van a forgalmiba bejegyezve tehát a kötelező olcsó rá. Hurrá.

Na több érv nem volt .Kasztni lankadozik vizsga lejárt, motor állítólag felújított erről később derült ki hogy nem is annyira. Ja a vételár egyáltalán nem alacsony. Ezt mondjuk csak utólag mondom akkor nem tűnt soknak.

Végülis megvettem.

Tetszett na. Nagy volt, szép nem, vizsgáztatni kellett, de megvettem.

Az előző tulajt lehet minősíteni például arról, hogy Ő egy gittel rozsdára kenegetést karosszéria kijavításnak hívott.

Az ajtótömítések körbe mindenhol kinyomkodva szilikonnal stb.

Na megtörtént a vizsgáztatás.

Ja a külalakot jellemzi, hogy vizsga után két hónappal egy közúti ellnőrzés során a rendőr csak annyit jegyzett meg, hogy „jól elfáradt az autó a vizsga óta”. Mindegy mosolygás, „jó utat” tovább.

Műszaki probléma a két év alatt azért adódott egy kettő. Megint nem hibáztathatom az autót mert ezek többsége az én lelkemen száradt mivel napi használatból nem tudtam kivenni, így csak immel-ámmal lett mindig hozzányúlva.

Amiről nem tehettem az a lendkerék lelazulása volt, de meghúzás után azzal sem volt több gond.

Nem sokkal ezután jött a főtengely hátsószimmering irtózatos folyása. Motor megint kint. Ekkor került bele a bogár motorja ideiglenesen.(másnap menni kellett)

Jó sokat mentünk vele. Akkor még csak egy csemeténk volt Ő vígan elfért középen.(egyébként 9 személyes buszról van szó)

Nyárra eszkábáltam bele egy fekvő alkalmatosságot, ezáltal kineveztük lakóautónak. Mivel mi elég sokat jártunk sátorral ez volt az a pont ami nagyon bejött. Gyerkőc kuckója fent a motor felett mi meg lent a franciaágyon. Melegebb mint a sátor ott állsz meg ahol akarsz stb. Szóval király. Valahogy ebben az időszakban tudatosult bennem, hogy egyszer KELL egy igazi lakóautó. (persze a legjobb egy T2 Westy Berlin lenne)

Aztán a következő nyár végére elvitték a bogarat és ki kellett vennem a motorját a buszból. Gyorsan össze kellett raknom a saját motorját és itt történt egy kis gikszer. A mai napig nem néztem utána, de a jelenség a következő volt nagyon forralta az olajat lámpa is világított egy kis idő után. Mivel nyaralás előtt voltunk 1-2 nappal mire összeraktam így indultunk el.

Összesen olyan 300 km-t kellett teljesítenie de a hazafelé úton az utolsó 10 km-t már nem bírta, egy tankolás után elfogyott az ereje és végül meg is állt. Vontatás.

Mivel a műszakija is lejárt félreállítottam, azóta sem néztem bele, várja a felújítást.

Sejtéseim azért vannak:

vagy nagyon szar olajpumpát

vagy csak simán nem bírta az1.6ot az F-s motor

vagy egyéb

Na mindegy egyszer talán lábra állítom és fogunk még kirándulgatni vele.

Összességében örülök, hogy annak idején megvettem mert sok örömöt szerzett a családnak.

Remélem fog is még.