Első bogaram története
 

A történetet kezdhetném úgy is, hogy megláttam beleszerettem stb. stb., de nem így történt.

Történt ugyanis úgy, hogy akkori munkámból kifolyólag nekem mindennapi autó kellett, elkoptattam már addigra a 3 Wartburgot meg 1 kispolszkit munkába járás címszóval. Építkeztem ezerrel így költséghatékony megoldásokra volt szükség.

Szóval ismét autó keresésbe kellett kezdenem mert lejárt az éppen aktuális gép műszakija és hát sokat kellett volna rajta csinálni ahhoz hogy alkalmas legyen egy KPM általi megmérettetésre. Meg mint már említettem szó szerint minden nap mennie kellett az autónak.

Tehát express vásárlás, keresés. Akkor még nem is igen hallottam olyanról hogy internet.

Az olcsóbb kategóriában megláttam egy hirdetést ami felkeltette az érdeklődésem:

"Örökölt bogár1303LS helyhiány miatt eladó friss vizsgával 120000FTért."

Valahonnan volt annyi sejtésem , hogy a 1303 mit is takar kb. Tetszet is a dolog, mert mint azóta is, jobban tetszik a formája műszerfala stb. mint egy "sima" bogár.

Telefon, egyeztetés, valóban műanyag a műszerfal nem elírás, meg valami LS is van ráírva de azt nem tudta a tulaj mit jelent meg én sem. Úgy álltam hozzá, hogy a több betű csak jó lehet.

Szemrevételezéskor derült ki, hogy az autót az apja vette újonnan tehát gyakorlatilag első kézből van. Lakatos még nem gányolta soha, végig garázsban tartotta a doktor úr. A család szerelője eladásra rendbe tette és levizsgáztatta, viszont vizsgáról hazafelé jövet egy gödörben eltört az egyik hátsó lengőkar és hát kicsit lógott az autó segge. Ebből adódott az alacsony vételi ár, mivel az öreg szerelő már inkább a mindenáron eladást szorgalmazta a srácnak -aki egyáltalán nem értett a dolgokhoz-mint a javítást.

Addig jutottunk a beszélgetésben, hogy ha így kell az autó vigyem el kerek 100000Ft-ért mert nagyon kell a garázs az új micsibisinek.

A nejem nem igazán repesett az örömtől hogy egy lógóseggű 73'as évjáratú gép álljon a házhoz, de hát a friss vizsga meg a vételár végül meggyőzte. Ha jól emlékszem már a hazafele úton eldőlt, ez a következő gépünk.

Következett néhány nap aggódás mivel csak a következő hétvégén volt lehetőségem elhozni a járgányt és nagyon féltem, hogy valakinek odaadják előttem. Biztos tudjátok milyen érzés az a mikor már a zsebedben érzel valamit de az még kicsúszhat onnan.

Végül is hazakerült a gép.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Egyenlőre ennyi képem van róla.

A lengőkar beszerzése némi akadályokba ütközött mivel azt sem tudtam merre induljak. Volt ajánlat 20000Ft-ért beszerelésre de végül kettőezerért meg oldottam magam.

Átnéztem a fékeket, futóművet, olajat cseréltem gyújtást állítottam, karbit tisztítottam. Ettől kezdve mindennap hadra fogható volt a gép. Pont két évig használtam ezalatt semmi gondom nem volt vele, minden reggel beindult és megtette amire tervezték. Semmi javítani való nem volt rajta. Két év alatt 35000 km-t mentem vele.

Annyit talán a bogarak tervezési hibájáról, hogy a fékeket olyan rosszul tervezték anno, hogy az általam megtett 35000 km alatt szinte semmi változás nem történt a betétek, pofák, tárcsák vastagságát illetően. Hozzá kell azért tenni , hogy nagyon óvatosan bánok minden autómmal.

Ja közben annyi azért kiderült hogy az S betű azt jelenti hogy 1600ccm-es a motor és egy áttételeiben hosszabb váltót hajt meg a többi bogárhoz képest.

Ez annyit jelent a mindennapi használatban hogy nagyon kényelmesen mozgatja az autót minden erőlködés nélkül a 108 NM-ével. Nem kell visszaváltogatni, pörgetni, országúton pedig egy 120-130-as utazósebesség közepes fordulatszámon kényelmesen tartható.

Egyébként a végsebességet egyszer próbáltam akkor dupla Solex karbik voltak rajta próba képen és 160 fölé azért nem engedtem már mert nem volt szívem tovább pörgetni. Érzésre a 170-et nem ütötte volna meg.

A fogyasztása városban gyári karbival nem ment soha 9 fölé, országúton 100-120-as tempóval akár 7.5 alatt is lehetett tartani.

A dupla Solexes próba alatt a városi fogyasztás 10 körül mozgott, végsebesség próba alatt meg szerintem akár a 20 liter is lecsúszott.

Nagyon sokat kirándultunk vele, belecsöppentünk a bogarastalálkozók világába, szerettük.

Egy ilyen autó nem csak egy "közlekedési eszköz" ez egy VW bogár. Akinek nem volt még kvázi nem érintette meg nem tudhatja. Örülök neki , hogy a véletlen úgy hozta, hogy kapcsolatba kerültem vele. Előtte nem is figyeltem ilyesmire, bután mentem el mellette és kész.

A sors viszont úgy hozta, hogy mielőtt két év után terveim szerint átültem volna a közben beszerzett T2B buszba -mert a bogarat fel szerettem volna újítani és hiába a garázsban tárolás meg az elnyűhetetlen német lemez azért csúnyán nézett már ki alulról-egy kamion csúnyán sávot váltott rám és felpaszírozott egy oszlopra. Bár lábán vittem haza a kocsit (kb 2 kilóméter) nagyon összetört, totál eleje, rámenkopf.

Most jön az a rész amit megbántam már azóta.

Kezdődött ott hogy a biztosító nem akart fizetni. Összevissza hazudoztak, hogy a kamion nem is volt ott meg ilyenek, pedig minden papír szabályosan ki lett töltve. még rendőr is volt a helyszínem meg szemtanúk.

Végül ügyvédi meg igazságügyi szakértők bevonásával nyertem. Kaptam egy levelet a biztosítótól egy olyan összeggel ami kb kétszer annyi volt mint amire számítottam csak hagyjuk ki a bíróságot. Elfogadtam.

Közben a biztosítós huzavona alatt egy közben ismerőssé vált bogaras szerelő bombázott ajánlatokkal, hogy úgysem éri meg már felújítani meg neki lenne vevője erre meg arra meg az egész alvázat is megvenné valaki papírokkal jó pénzért.

Akkori lelkiállapotomban (harc a biztosítóval, kedvenc gépem az udvaron romokban, kilátástalan helyzet a felújításra) beadtam a derekam. Vigyétek.

A baleset utáni héten vizsgázott a buszom, azzal is lenyomtam hasonló két évet gond nélkül mint a bogárral.

 Ő most várja a felújítást. Másik történet.

Már a bogár idejében tudat alatt kialakult, hogy nem kel többet más gép.

Hosszú ideig nem volt autóm. Munkastílus változás, második gyerek stb

Nemrégiben vettem meg a második bogaramat ami szintén 1303-as igaz csak 1200 dobfékes. Másik történet.

Jó bogarazást mindenkinek.

Aki még nem próbálta, tessék kipróbálni.

Üdv.